آخرین اخبار
کد مطلب: 124350
حاشيه هاي بي پايان علي مطهري
سوء استفاده مجدد علي مطهري از مصونيت سياسي خود/ چگونه مراسم عزاداري تبديل به بازي سياسي شد؟
تاریخ انتشار : 1395/09/02 08:23:26
نمایش : 3026
سالهاي گذشته بود که علي مطهري در مجلس در حمايت از سران فتنه برخواست که مصادف بود با بي حرمتي به اباعبدالله حسين(ع) و امسال هم اين اتفاق در حالي رخ داد که مصادف با اربعين بود.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از راه دانا؛ سال هاي گذشته بود که علي مطهري در مجلس سخناني در خصوص حصر سران فتنه و غير قانوني خواندن اين حصر در مجلس نهم پرداخت که با واکنش برخي از نمايندگان روبرو شد.

برخي نمايندگان با فريادهاي "مرگ بر فتنه‌گر" علي مطهري نتوانست نطق خود را ادامه دهد و تعداد زيادي از نمايندگان همچون نعيمي رز، قاضي‌پور، موسوي‌نژاد، حاجي‌دليگاني و ... پاي تريبون جمع شده و با شعار مرگ بر فتنه‌گر خواهان پايين آمدن علي مطهري شدند و تني چند همچون عابد فتاحي سعي در ميانجيگري داشتند.

در آن زمان با اوج گرفتن اعتراض نمايندگان مجلس، ابوترابي فرد نائب رئيس مجلس بود که با تذکري به مطهري گفت شما در فضاي واقعي کشور قرار داريد و آنچه در مورد اين افراد انجام شده با نهايت رحمت اسلامي و با توجه به مسائل ملي انجام شده است اگر اراده نظام به رأفت نبود، قطعا به گونه‌اي ديگر انجام مي‌شد.

در آن موقع بود که جمع کثيري از وکلاي ملت به جلو جايگاه آمدند و پس از متشنج شدن فضاي صحن علني مجلس به نوعي مي توان گفت مسبب اين شلوغي آن زمان هم علي مطهري بود که در حمايت از سران فتنه رخ داد.

علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي دوره نهم در نطق ميان‌دستور خود بيان کرد گفت: در ايام 9 دي صدا و سيما بر طبل تفرقه کوبيد در حالي که 9 دي مردم فارغ از اقدامات تفرقه‌افکنانه دو طرف فتنه براي وحدت به خيابان آمدند و اگر اين حرکت مردم به گونه‌اي ديگر تفسير شود اين روز يوم‌الله نيست بلکه يوم‌الشيطان است.

نتيجه اين انفجار خيره کننده، حماسه ۹ دي بود؛ حماسه اي که فقط ۳ روز پس از جسارت به عاشورا و عزاي اباعبدالله سراسر ايران را فرا گرفت و يک بارديگر نشان داد که مردم ايران اسلامي فارغ از دسته بندي هاي سياسي و مشکلات و کاستي ها، اما درپايبندي به اسلام، انقلاب و ولايت فقيه با هيچ کسي تعارف ندارند.

در ادامه نطق  علي مطهري در بخشي از صحبت هاي خود ادامه داد: معتقدم در اين زمينه شوراي عالي امنيت ملي، رئيس‌جمهور و قوه قضاييه کوتاهي کردند.

اين درحالي است که در مجلس دهم هم با وجود اين که علي مطهري با قدرتي که به‌واسطه برقراري مردم‌سالاري ديني در اين کشور از مردم به امانت‌گرفته است به مجلس راه يافته است و در جايگاه نائب رئيسي مجلس دهم ابقاء شده است.

نماينده اي که جزء قدرت مندان نظام محسوب مي شود چرا بايد همچون گذشته در روز اربعين حسيني مرتکب اشتباه شود و اين بار با ميتينگ سياسي دست خوش اقدامي باشد که واکنشهاي را از سوي حکام خراسان رضوي به دنبال داشته باشد.

علي مطهري اين بار باز هم در نامه اي تند آميز در خصوص لغو سخنراني خود در يک بازي سياسي در اوج عزاداري سالار شهيدان اباعبدالله حسين(ع) دست به اقدام زد که در نامه علي مطهري به حسن روحاني، آمده است:

لطفا براي ما روشن فرماييد که حاکم در استان خراسان رضوي استاندار است يا دادستان و امام جمعه؟ نيروي انتظامي تحت فرمان استاندار است يا دادستان؟ و اساسا ورود دادستان در اين گونه موارد بر چه اساسي است؟

در همين راستا واکنش برخي نمايندگان خراسان رضوي را در پي داشت؛

کريمي قدوسي عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با عطار نيوز عنوان کرد: اين فتنه گران با برپايي ميتينگ سياسي قصد ايجاد التهاب در شهر مشهد مقدس و ارتباط دادن به مسائل کل کشور را داشتند که نشأت گرفته از اتاق فکر طراحي براي حاشيه سازي انتخابات آتي است که خودشان در اين جلسه تصميم مي گيرند.

وي ادامه داد:آقاي مطهري که همه امکانات براي وي آن هم در روز اربعين فراهم است و با آن مواضعي که وي با حريم اولياء خدا و امام رضا (ع) اهانت کرده است بايد در چنين روزي و براي التهاب آفريني به اين شهر مقدس بيايد؟

همچنين دفتر آيت‌الله علم‌الهدي با توجه به حواشي اخير درباره لغو ميتينگ سياسي علي مطهري در مشهد و ادعاي دخالت نماينده ولي‌فقيه در استان خراسان رضوي اطلاعيه اي صادر کرد. در اين اطلاعيه آمده است؛

در اين اطلاعيه آمده است: با کمال تأسف امروز شخصي که در جايگاه حيات رئيسه مجلس قانون‌گذاري اين نظام قرار دارد از قدرتي که به‌واسطه برقراري مردم‌سالاري ديني در اين کشور از مردم به امانت‌گرفته و جزء يکي از قدرت‌مداران اين نظام است، استفاده کرده و رئيس‌جمهور را تهديد مي‌کند که اگر پيگيري براي کشف علل انحلال سخنراني من در مشهد را نکنيد، مجلس فلان و بيسار مي‌کند!! و با تکيه‌بر قدرت خود به هر که مي‌خواهد تهمت و افترا مي‌زند که «اميدوارم اين نامه از آقاي علم‌الهدي امام‌جمعه مشهد نباشد... لطفاً براي ما روشن فرماييد که حاکم در استان خراسان رضوي استاندار است يا دادستان و امام‌جمعه؟» و گويا مي‌خواهد با اين جملات اين‌طور القاء کند که آيت‌الله علم‌الهدي جلوي سخنراني وي را گرفته است.

بدين‌وسيله اعلام مي‌دارد آيت‌الله علم‌الهدي اصلاً به چنين سخنراني و مراسمي توجهي نداشته است و اين حق را دارد که عليه شخص مفتري اقدام قضايي کند و در صورت عدم جبران تشويش اذهان عمومي توسط اين شخص، اقدام خواهد شد.

حال اين گونه اقدامات سياسي چرا بايد در سالروز اقدامات گذشته و در قبال شهر مذهبي و مملو از عاشقان امام رضا (ع) باعث ملتهب ساختن جو  و اهانت به ساحت مقدس امام رضا(ع)باشد.

 

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس